FAQ

FAQ2023-11-30T20:56:23+00:00

Välkommen till våra vanliga frågor

Bra att veta.

Kontakta Oss Gärna Med Övriga Frågor Och Förslag.

Hur bokar jag en bil?2023-11-29T10:02:25+00:00

Våra bilar bokas enkelt med vår app som du kan ladda ner från Google play eller apple store. Önskar du istället boka via webben går det bra, länken är boka.bilpoolen.nu och återfinns även på vår hemsida.

Hur låser jag upp bilarna?2023-11-29T10:05:47+00:00

Vi har två olika möjligheter att låsa upp våra bilar, 1. Via vår app/mina bokningar eller med ditt medlemskort. Vilken bil som stöder vilken metod framgår vid bokning. Gemensamt är att bilens startnyckel återfinns i handsfacket och aktiverats när bilen låsts upp korrekt.

Ingår drivmedel och hur tankar man?2023-11-29T10:09:27+00:00

Drivmedel ingår alltid när du använder våra bilar. Våra elbilar kan du ladda kostnadsfritt vid bilens ordinarie laddplats och övriga bilar tankas på utvald drivmedelsleverantör, klistermärke med information om aktuell leverantör finns i varje bil. Notera att din kostnad för bokningen inte påverkas om du tankar eller inte. Bilen får inte lämnas med mindre än 50% drivmedel (elbilar undantaget)

var kan jag parkera?2023-11-29T10:11:45+00:00

Samtliga våra bilar har en reserverad parkeringsplats, parkeringen ingår under hela din bokning. Övrig parkering bekostas av varje enskild medlem och betalas med egna medel, förslagsvis med app.

Observera att det är varje användares ansvar att alltid parkera bilen lagligt, det gäller även vid olycka eller om någon felparkerat på vår reserverade plats.

Hur säger jag upp mitt medlemskap?2023-11-29T10:13:45+00:00

Uppsägning måste alltid ske skriftligt, muntliga uppsägningar gäller inte. Uppsägning mailas till [email protected] och om inte något önskat datum anges hanterar vi den som ett önskemål om omgående uppsägning. Notera att uppsägningstiden för privatpersoner alltid är en kalendermånad.

Go to Top